Monday, September 27, 2010

Bangi Golf Resort


Bangi Golf Resort ialah padang golf yang mempunyai 27 lubang terletak di Kajang, Putrajaya dan Bangi 9. Ada kalanya ia agak menguji ketahanan mental dan fizikal, bagi sebilangan orang, ia lebih mudah untuk bermain,adakalanya ia cukup sukar untuk melengkapkan seluruh lubang. Ini merupakan bentangan taman yang cukup menyenangkan, tempat yang popular sama ada bagi pemain tempatan mahupun pelawat untuk bermain golf. Lubang tentangan adalah lubang yang ke 4 dan 7, dengan satu ujian perlu dijalankan oleh para pemainuntuk menjalankan bola  atas air dipadang tersebut. Kira-kira separuh lubang-lubang pada padang golf Malaysia ini membawa air ke dalam permainan , dan baik pengisian bahan api sering mengancam sepanjang laluan layar dan terutama greenside. Bangi Golf Resort ialah padang golf yang menyeronokkan.


Menyeronokkan kerana sembilan lubang pertama mempunyai 3 par 5s. Yang pertama ialah antara yang paling sukar dengan hampir 90 ° di sebelah kiri. Dalam satu kuasa yang kuat, anda boleh potong seluruh pengendalian dengan melintasi pokok-pokok dan tanah dengan  8 – 9 batang besi jarak untuk kemenangan. Untuk par kedua, 5 juga adalah dengan satu pemanduan yang bagus dan gulungan; dan sekeping papan atau besi panjang ke dalam hijau dikawal oleh dua buah bunker medan. Akhirnya par 5 kesembilan adalah perrmainan yang paling senang. Hanya potongan mudah satu pukulan dapat meninggalkan bukit dan menurunkan ke bawah.

            Kedua dan ketiga lubang merupakan lubang yang penuh dengan tradisional, dalam suatu  peraturan golf. Mungkin antara par yang paling tidak akan dapat dilupakan ialah lubang ke-13. Ia 260m merentas kolam ke kawasan hijau, atau anda boleh menyeberang sebatang jalan lebih selamat untuk laluan layar sebelah kiri di mana satu besi panjang atau kayu akan mencukupi. Bangi sentiasa mengalu-alukan pemain-pemain golf dengan tangan yang terbuka dan anda akan menghargai kependekan padang golf jika anda seorang yang baru belajar. Ia kursus sempurna untuk memecah-masuk permainan untuk newbies.

            Di Bangi Golf Resort terdapat banyak lubang-lubang yang mencabar dan peluang-peluang untuk melakukan kemenangan. Bayaran kawasan hijau ialah satu harga yang besar dan terdapat penyenggaraan yang umumnya baik pada laluan layar dan kawasan hijau, dan antara risiko dan ganjaran adalah suatu keseimbangan yang baik.






No comments:

Post a Comment