Tuesday, December 14, 2010

Tunjuk katalog gadis urut

RAZALI (kiri) memerhati anggotanya memeriksa sebahagian daripada 13 tukang urut warga asing yang ditahan dalam serbuan di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur kelmarin.

KUALA LUMPUR - Taktik pekerja premis urut yang memaparkan foto gadis-gadis tukang urut di laluan pejalan kaki untuk menarik pelanggan akhirnya mengundang padah apabila ia diserbu polis malam kelmarin.
Operasi selama hampir dua jam bermula pukul 9 malam itu dilakukan oleh Bahagian Anti Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Kuala Lumpur bersama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) selepas menerima aduan daripada orang ramai yang tidak selesa dengan tindakan tersebut.
Pegawai Turus D7, Deputi Supritendan Razali Abu Samah berkata, pekerja rumah urut didapati cuba menarik pelanggan dengan menunjuk gambar foto ala katalog gadis urut sehingga mengundang rasa tidak selesa di kalangan orang ramai.
Dalam operasi itu, sebanyak sembilan premis di sekitar Jalan Sultan Ismail dan Jalan Bukit Bintang telah diperiksa.
"Kita menahan 13 tukang urut terdiri daripada warga Kemboja, Indonesia dan China berusia antara 18 dan 40 tahun.
"Kesemua mereka ditahan kerana tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah selain menyalahguna visa lawatan," katanya kepada pemberita malam kelmarin.

No comments:

Post a Comment