Friday, December 24, 2010

Pierre Andre Mula Dalami Islam


Pierre dan Sharifah Amani digandingkan dalam drama Tiramisu yang akan ditayangkan tidak lama lagi.
KUALA LUMPUR: Pelakon Pierre Andre, 25, kini mengaku mula mendalami agama Islam secara lebih mendalam selepas melalui kontroversi yang membabitkan dirinya berselisih faham dengan penerbit David Teo, dua tahun lalu.
Beritahu Pierre, terlalu banyak kejadian-kejadian pelik yang berlaku pada dirinya pada ketika itu sehinggakan dia nekad untuk kembali ke jalan yang benar.
"Setahun selepas kontroversi, saya telah ke Jakarta dan bertemu dengan seorang pakcik dan dia telah membuka mata saya tentang agama saya sendiri iaitu Islam yang pernah saya abaikan sebelum ini.
"Oleh itu, saya kini mula mendalami Islam secara berperingkat. Apa yang telah berlaku pada diri saya sebelum ini ternyata mematangkan dan membuka mata saya tentang kehidupan yang sebenar.
"Kadang-kala, saya berasa cemburu dengan kehidupan baru pelakon Azmeer Mustapha yang ke arah memperjuangkan agama Islam. Harap-harap, saya juga akan menjadi sepertinya," katanya selepas pelancaran drama Tiramisu, di restoran Rebung, di sini, Selasa.
Ujar pelakon itu, sebagai permulaan, dia ingin menghasilkan sebuah novel berbentuk Islamik, Aku Salahudin, sebagai permulaan untuk dirinya berdakwah kepada peminat-peminatnya.

Pierre kini lebih matang dari segi pemikiran serta kehidupannya. Foto theStar oleh M. AZHAR ARIF
"Selain itu, saya juga ingin menghasilkan sebuah filem berkaitan dengan dakwah Islam. Memandangkan saya kini sudah menandatangani untuk menghasilkan sebanyak 10 buah filem pada tahun depan di bawah syarikat David, Metrowealth International Group (MIG), saya akan berbincang mengenai idea saya ini kepadanya.
"Saya percaya setiap manusia ada hutang masing-masing dengan Dia (Tuhan) dan begitu juga dengan saya. Dengan memiliki bakat kreatif, saya ingin melangsaikan hutang saya dengan cara berdakwah menerusi novel dan filem yang dihasilkan," katanya.
Sementara itu, Pierre juga merancang untuk mendirikan rumahtangga dalam jangka masa dua tahun lagi dengan kekasihnya yang merupakan seorang pegawai bank serta salah seorang kerabat diraja negeri Terengganu.
"Buat masa ini saya merancang untuk menamatkan zaman bujang saya sama ada pada tahun depan atau dua tahun lagi.
"Ya, dia seorang kerabat diraja, dan saya sendiri takut untuk memberi kenyataan tentang hal ini memandangkan kami belum lagi berjumpa dengan keluarga masing-masing.
"Alhamdulillah, perhubungan kami baik-baik sahaja dan selesa dengannya. Sebelum ini saya pernah dilema, andai kata saya akan berkahwin nanti, adakah wanita itu menerima saya kerana Pierre Andre atau diri saya sendiri.
"Bagaimanapun, kekasih saya ini tidak seperti yang saya andaikan," katanya.

No comments:

Post a Comment