Tuesday, December 28, 2010

Fizz Fairuz Semakin Selektif, Enggan Berlakon Sambil Lewa

Fizz Fairuz ketika majlis makan tengah hari sempena Krismas di Lord's Tailor, Bangsar Shopping Centre. 
KUALA LUMPUR: Bersikap memilih bukanlah suatu yang selalu dilakukan oleh pelakon tersohor, Fizz Fairuz, 30, suatu ketika dahulu.
Namun kini, dia semakin selektif dan berpendirian untuk tidak berlakon sambil lewa demi menjaga mutu lakonannya.
Bukan kerana namanya semakin meningkat naik dan dia boleh demand sesuka hati. Tetapi Fizz yakin setiap watak yang berlainan dan mempunyai tarikan tersendiri mampu memberikan impak kepada industri hiburan.
Sebab itu dia selesa bekerja di bawah pengarah berkaliber, Kabir Bhatia yang pernah menghasilkan drama rantaian Nur Kasih yang memenangi anugerah Drama Rantaian Terbaik di Anugerah Skrin 2010 pada 24 Disember lalu.
“Saya jenis yang suka bertolak ansur dan melihat sebab yang sesuai untuk menerima sesuatu watak itu.
“Pada saya, Kabir merupakan pengarah yang mudah untuk berbincang dan memahami jiwa saya,” katanya yang akan muncul dalam empat buah filem terbarunya.
Filem-filem tersebut berjudul Bara Jiwa, Hantu Kapcai, 5 Musibat dan Aku Bukan Pilihanmu.
Setiap watak yang dilakonkan dalam filem-filem tersebut memberikan kelainan dan belum pernah dibawakan olehnya sebelum ini.
“Dalam filem Bara Jiwa, saya berlakon sebagai penjaga gerai yang pandai bersilat manakala dalam Hantu Kapcai, saya melakonkan watak seorang yang boleh berinteraksi dengan makhluk halus,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment