Friday, December 10, 2010

Raja Farah Mahu Bersanding Dalam Laut

Raja Farah dan Megat Bashirun akan menjalani dua resepsi perkahwinan pada tahun depan.
KUALA LUMPUR: Aktres Raja Farah Raja Aziz, 22, dan suaminya, Megat Bashirun Qhuyum Datuk Zakaria, 25, memilih dasar laut untuk mengabadikan majlis persandingan mereka.
Majlis berkenaan akan diadakan di Pulau Perhentian, Terengganu pada Mac atau April 2011.
Kedua-dua merancang untuk membuat pelamin pada kedalaman tiga meter di dalam laut berkenaan.
Sebelum ini pasangan pelakon Rozie Rashid dan bekas penyanyi kumpulan Medicine, Ijam, pernah mengadakan majlis serupa di pulau berkenaan.
Menariknya, dalam persandingan itu, Raja Farah dan Megat Bashirun akan turut diiiringi tujuh hingga lapan buah bot laju sebelum mereka menyelam ke dalam air.
“Kami akan menaiki sebuah bot yang dihias cantik sebelum bersanding di dalam laut. Selain membina pelamin dalam air, kami turut menyediakan pemain kompang untuk memeriahkan majlis.
“Resepsi ini hanya dihadiri kira-kira 20 hingga 30 orang penyelam,” kata Farah yang terlebih dahulu akan berbulan madu di Pulau Sipadan, Sabah pada Januari atau Februari depan.
Sebelum itu, dia dijangka akan melangsungkan majlis resepsi secara besar-besaran di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini pada Februari 2011.
Bercerita lanjut tentang majlis tersebut, Farah dan Megat memilih tema perkahwinan ala-ala diraja dan tradisional dengan warna kuning keemasan.
Lebih istimewa, pasangan ini akan diarak di atas tandu oleh enam hingga lapan orang.
Sekali lagi mereka memilih pihak Reka Teemor sebagai perunding perkahwinan dan Photo Signature (gambar).
Kemungkinan Farah akan memilih pereka fesyen Qudyn untuk menghasilkan dua persalinan bagi upacara persandingan dan memotong kek.
“Memang impian kami untuk membuat resepsi seperti ini. Kami juga sengaja tidak menerima banyak penaja kerana mahu mengeluarkan duit sendiri. Dari situ, hasilnya lebih baik dan berpuas hati,” ujarnya yang merancang untuk menjemput 1,500 hingga 2,000 tetamu.
Pasangan ini bernikah pada 12 November lalu.

No comments:

Post a Comment